Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Αυτός είναι ο Θεός ή η φύση του Σπινόζα

Ήξεραν ότι όταν ο Αϊνστάιν έκανε διάλεξη στα πολυάριθμα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, η επαναλαμβανόμενη ερώτηση που του έκαναν οι φοιτητές ήταν: 
- Πιστεύεις; Στο Θεό;
Και πάντα απαντούσε:
- Πιστεύω στον Θεό του Σπινόζα.


Ο Baruch de Spinoza ήταν Ολλανδός φιλόσοφος που θεωρείται ένας από τους τρεις μεγάλους ορθολογιστές της φιλοσοφίας του εικοστού αιώνα, μαζί με τους Γάλλους 
Αυτός είναι ο Θεός ή η φύση του Σπινόζα:
Άνθρωπε ...έλεγε ο θεός

Σταμάτα να προσεύχεσαι και να χτυπάς τον εαυτό σου στο στήθος!
Αυτό που θέλω να κάνεις είναι να βγεις στον κόσμο και να απολαύσεις τη ζωή σου.
Θέλω να απολαύσετε, να τραγουδήσετε, να διασκεδάσετε και να απολαύσετε όλα όσα έχω κάνει για εσάς.

Σταμάτα να πηγαίνεις σε αυτούς τους σκοτεινούς, κρύους ναούς που έχτισες μόνος σου και πες ότι είναι το σπίτι
Το σπίτι μου είναι στα βουνά, στα δάση, στα ποτάμια, στις λίμνες, στις παραλίες. Εκεί μένω και εκεί εκφράζω την αγάπη μου για σένα.

Σταμάτα να με κατηγορείς για τη μίζερη ζωή σου · ποτέ δεν σου είπα ότι έχεις κάτι λάθος ή ότι ήσουν αμαρτωλός, ή ότι η σεξουαλικότητά σου ήταν κακό πράγμα!
Το σεξ είναι ένα δώρο που σου έχω δώσει και με το οποίο μπορείς να εκφράσεις την αγάπη σου, την έκσταση σου, τη χαρά σου. Γι ' αυτό μην κατηγορείς εμένα για όλα όσα σε έκαναν να πιστέψεις.

Σταματήστε να διαβάζετε δήθεν ιερές γραφές που δεν έχουν καμία σχέση με μένα. Αν δεν μπορείς να με διαβάσεις σε μια ανατολή, σε ένα τοπίο, στο βλέμμα των φίλων σου, στα μάτια του γιου σου...
Δεν θα με βρείτε σε κανένα βιβλίο!
Πίστεψέ με και σταμάτα να με ρωτάς. Θα μου πεις πώς να κάνω τη δουλειά μου;

Σταμάτα να με φοβάσαι τόσο πολύ. Δεν σε κρίνω, σε επικρίνω, ούτε θυμώνω, ούτε ενοχλώ, ούτε τιμωρία. Είμαι αγνή αγάπη.

Σταμάτα να μου ζητάς συγχώρεση, δεν υπάρχει τίποτα να συγχωρήσω. Αν σε έφτιαξα... Σε γέμισα πάθη, περιορισμούς, απολαύσεις, συναισθήματα, ανάγκες, ασυνέπειες... Ελεύθερης βούλησης Πώς μπορώ να σε κατηγορήσω αν ανταποκριθείς σε κάτι που σου έβαλα μέσα σου; Πώς μπορώ να σε τιμωρήσω που είσαι όπως είσαι, αν εγώ είμαι αυτός που σε έφτιαξα; Νομίζεις ότι θα μπορούσα να φτιάξω ένα μέρος για να κάψω όλα τα παιδιά μου που συμπεριφέρονται άσχημα, για την υπόλοιπη αιωνιότητα;
Ποιος Θεός μπορεί να το κάνει αυτό;

Ξεχάστε κάθε είδους εντολές, κάθε είδους νόμους · αυτά είναι κόλπα για να σας χειραγωγήσουν, για να σας ελέγξουν, που δημιουργούν μόνο ενοχές μέσα σας.

Σεβαστείτε τους συνομηλίκους σας και μην κάνετε αυτό που δεν θέλετε για τον εαυτό σας. Το μόνο που ζητώ είναι να προσέξετε στη ζωή σας, να είναι η κατάσταση συναγερμού σας.

Αγαπημένε μου, αυτή η ζωή δεν είναι δοκιμασία, ούτε βήμα, ούτε βήμα στο δρόμο, ούτε πρόβα, ούτε προοίμιο του παραδείσου. Αυτή η ζωή είναι το μόνο πράγμα εδώ και τώρα και το μόνο που χρειάζεσαι.

Σας έχω ελευθερώσει απολύτως, χωρίς βραβεία ή τιμωρίες, χωρίς αμαρτίες ή αρετές, κανείς δεν κουβαλάει σκορ, κανείς δεν κρατά αρχείο.
Είστε απολύτως ελεύθεροι να δημιουργήσετε στη ζωή σας έναν παράδεισο ή μια κόλαση.

Δεν θα μπορούσα να σου πω αν υπάρχει κάτι μετά από αυτή τη ζωή, αλλά μπορώ να σου δώσω μια συμβουλή. Ζήσε σαν να μην υπάρχει. Λες και αυτή είναι η μόνη σου ευκαιρία να απολαύσεις, να αγαπήσεις, να υπάρχεις.

Οπότε, αν δεν υπάρχει τίποτα, τότε θα έχεις απολαύσει την ευκαιρία που σου έδωσα. Και αν υπάρχει, να είστε σίγουροι ότι δεν θα ρωτήσω αν ήσασταν καλοί ή λάθος, θα σας ρωτήσω. Σου άρεσε; Διασκέδασες; Τι απόλαυσες περισσότερο; Τι έμαθες?...

Σταμάτα να πιστεύεις σε μένα · το να πιστεύεις είναι να υποθέτεις, να μαντεύεις, να φαντάζεσαι. Δεν θέλω να πιστέψεις σε μένα, θέλω να νιώθεις μέσα σου. Θέλω να με νιώσεις μέσα σου όταν φιλάς την αγαπημένη σου, όταν βάζεις το κοριτσάκι σου, όταν χαϊδεύεις τον σκύλο σου, όταν κάνεις μπάνιο στη θάλασσα.

Σταμάτα να με επαινείς, τι είδους εγωπαθής Θεός νομίζεις ότι είμαι;

Βαριέμαι να με επαινούν, βαρέθηκα να με ευχαριστούν. Νιώθεις ευγνώμων; Απόδειξέ το φροντίζοντας εσένα, την υγεία σου, τις σχέσεις σου, τον κόσμο. Αισθάνομαι κοιτάζοντας, συγκλονισμένος?... Εκφράστε τη χαρά σας! Αυτός είναι ο τρόπος να με επαινείς.

Σταματήστε να περιπλέκετε τα πράγματα και να επαναλαμβάνετε ως παπαγαλάκι όσα έχετε διδαχθεί για μένα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι είσαι εδώ, ότι είσαι ζωντανός, ότι αυτός ο κόσμος είναι γεμάτος θαύματα.

Τι τα χρειάζεσαι περισσότερα θαύματα; Γιατί τόσες πολλές εξηγήσεις;

Μη με ψάχνεις έξω, δεν θα με βρεις. Βρες με μέσα... εκεί σε χτυπάω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου